Saimaa lautasella panostaa paikallisen ruoan näkyvyyteen kesän 2024 katukuvassa. Savonlinnan Seudun Matkailu Oy:n ja Savonlinnan hankekehitys Oy:n osatoteutukset toteuttavat yhteistyössä sähköistä yleismarkkinointikampanjaa sekä printtimainontaa ruokateemasta. Mainonta ohjaa Paikallisia makuja -sivustolle https://visitsavonlinna.fi/paikallisia-makuja/, jossa hankekumppaneiden tarjonta nousee kesän ruokamatkailun kärjeksi.
Digikampanja tulee pyörimään Visit Savonlinnan kanavissa juhannuksesta elokuun loppuun. Kärkinä annoksia oopperasta sekä paikallisia makuja. Paikallisia makuja nostettiin myös 4.6. ilmestyneen Itä-Savon kesälehdessä Löytöretki kesään, jossa 1/2 sivun mainos. Lisäksi ruokateema näkyy Savonlinnan katukuvassa abribus-mainoksissa (3 pintaa) sekä valotauluissa.
Toimenpide on osa Saimaa lautasella hankkeen toimenpiteitä ja on Euroopan Unionin osarahoittama. Tuen on myöntänyt Etelä-Savon maakuntaliitto.