IMM ja Pariisi Workshop 13.3. ja 19.3.2024

Published on 25. maaliskuuta 2024
Lake Saimaa 2.0
IMM ja Pariisi Workshop 13.3. ja 19.3.2024

Lake Saimaan uusiin markkinoihin kuuluvassa Ranskassa tehtiin viikon aikana kaksi täsmäiskua, kun Visit Saimaa ja Lake Saimaa -hankkeiden yhteistyönä osallistuimme Pariisissa IMM mediatapahtumaan, sekä Pohjoismaisten Visit-organisaatioiden yhteiseen Nordic workshop -myyntitapahtumaan.

Suomi ja Pohjoismaat kiinnostavat ranskalaisia koko ajan enemmän. Saimaan alueen tunnettuus ei ole vielä erityisen hyvä, joten työtä median parissa täytyy jatkaa. Esittelyn jälkeen tapaamani toimittajat olivat hurmaantuneita Saimaan kauniista luonnosta, saimaalaisesta elämäntavasta ja erittäin kiinnostuneita Saimaan European Region of Gastronomy -nimikkeestä. Ruoan puhtaus, korkealaatuisuus ja paikallisuus, ovat selkeitä valtteja, joita Ranskan markkinoilla osataan arvostaa.

Toisin kuin mediassa, Ranskan Nordic workshop myyntitapahtumassa vuosien pitkäjänteinen työ Saimaa-brändin eteen näkyy jo. Matkanjärjestäjistä monelle Saimaan alue on nimenä ja konseptina tuttu, ja nyt on siirrytty selkeästi sanoista tekoihin. Yhä useampi matkanjärjestäjä tuli määrätietoisesti etsimään tiettyjä tuotteita, monella oli jo myynnissä tuote Saimaan alueelta, mutta valikoimaa haluttiin laajentaa. Lapin ja Helsingin ohella Saimaan alue on noussut kiinnostuksen kohteeksi. Saimaan alueella jo vierailleet matkanjärjestäjät ylistivät kokemaansa kollegoilleen. Työ jatkuu, ja mediamatkoja sekä uusia matkapaketteja on luvassa myös Ranskasta.

Suomen edustus Pariisin Nordic Workshopissa
Suvituulia