Fly Savonlinna - syksyn kuulumiset
Julkaisu 01.10.2022

Fly Savonlinna - syksyn kuulumiset

 

Fly Savonlinna - Uutiskirje 9/2022

Fly Savonlinna -hankkeen kuulumisia

Toivottavasti syksy on alkanut mukavasti. Tästä uutiskirjeestä löydät Fly Savonlinna -hankkeen kuulumisia alkusyksyltä sekä tietoa tulevista toimenpiteistä.
 

Terveisin Fly -tiimi

Tanja, Sari ja Laura

Markkinakuulumisia 

Visit Finland järjestää syksyn aikana laajan kattauksen online-tilaisuuksia, joissa pääset kuulemaan viimeisimmät markkinakatsaukset sekä suunnitelmista tulevalle vuodelle. Tilaisuudet alkoivat torstaina 6.10. Saksan markkinakatsauksella. Jos et päässyt mukaan, niin voit katsoa tallenteen täältä

Seuraavat tilaisuudet: 
12.10. Iso-Britannia
17.10. Ruotsi
18.10. Ranska, Espanja, Italia
10.11. Aasia
Lisätietoja löydät myös Visit Finlandin sivuilta.

Markkinointitoimenpiteitä 

Olemme mukana Finnlinesin talvikampanjassa, ja kampanjan lasketutumissivuun voit käydä tutustumassa täältä.

Visit Finland on myös julkaissut alustavat suunnitelmat kuluttajakampanjoista Saksaan, Etelä-Eurooppaan, Ruotsiin, UK:n sekä USA:n. Odotamme kampanjoista vielä tarkempia tietoja, ja sen jälkeen teemme päätöksen, mihin kampanjoihin pystymme lähtemään mukaan, joko Savonlinnan seutuna tai suurempana Lakeland -kokonaisuutena. Lisätietoja kampanjasuunnitelmista ja hinnoista löydät Visit Finlandin sivuilta.

Neuvottelemme myös parhaillaan muutamien matkanjärjestäjien kanssa yhteiskampanjoista, koskien heidän uusia tuotteitaan Savonlinnan seudulle.  

Ensi vuotta ajatellen, kuulisimme mielellään palautetta ja kokemuksia syyskuulle koostetusta omasta "viikko-ohjelmasta", joka totetutettiin ainoastaan kv-matkailijoille, varsinkin jos saitte siitä jotain palautetta matkailijoilta. Lisätietoja löytyy sivuilta https://visitsavonlinna.fi/en/weekly-programme/   

Toivoisimme edelleen teiltä sisältöä somekanaviimme, Instagramiin ja Facebookiin sekä matkanjärjestäjien uutiskirjeisiin. Voitte laittaa toiveita, ideoita ja kuvia sähköpostilla tai jos teet jonkun postauksen, jonka toivoisit nostettavan meidän kanavissa esille englanniksi, niin merkitse kuvaan @lovelakesaimaa Ig:ssa ja From Savonlinna with Love Fb:ssa. Näin saamme siitä automaattisesti ilmoituksen. Toki seuraamme myös teidän postauksianne ja jaamme niitä ilman tägäyksiäkin esim. tarinoissa. 
 

Myyntitapahtumat 

Syksyllä ja ensivuonna olemme osallistumassa seuraaviin Visit Finlandin järestämiin myyntitapahtumiin.

  • 26.-27.10. Espanja workshop, Madrid & Barcelona 
  • 2.-3.11. Nordic workshop Italia & Ranska - online (tähän voi vielä ilmoittautua mukaan 9.10. saakka!)
  • 16.-17.11. 5 countries workshop Amsterdam & Bryssel
  • 22.-23.11. Toolbox workshop Tukholma
  • 18.1.2023 Meet Finland workshop Helsinki 
  • 7.-9.3. ITB Berlin
  • vk 16 mahdollinen USA Roadshow

Sähköiset kanavat ja sisällöntuotanto

Edellisessä kirjeessä kerroimme, että Elämys Groupin Travel Planner on nyt avattu ja sivustoon pääsette tutustumaan täältä https://travelplanner.visitsavonlinna.fi/

Jos haluat, että majoitus- tai aktiviteettituotteesi nousevat esille Travel Plannerissa, niin tarkistathan, että majotuksesi on varattavissa Expediassa (Hotels.com), Sunhotelsta tai Sunbedistä ja aktiviteetit puolestaan Bokunissa. Bokunissa pitää myös muistaa tehdä jälleenmyyntisopimus Elämys Groupin/Elämys DMC:n kanssa. Sopimus on myös mahdollista tehdä meidän kanssamme, jos haluat tuotteen myyntiin myös Visit Savonlinnan kautta. Mikäli tämä kiinnostaa niin otathan yhteyttä. Johkun integraatio on vielä valittavasti kesken. 

Instagram koulutus 
Järjestimme 5.6. Satu Gullen instagram koulutuksen yhteistyössä Luonto Saimaa ja Tapahtuma & kokous -hankkeiden kanssa. Koulutus oli erittäin mielenkiintoinen ja keskityimme käymään läpi ensisijaisesti sisällöntuotantoa. Jos et päässyt mukaan, mutta kaipaat vinkkejä omaan insta-tekemiseesi, niin auttelemme parhaamme mukaan. Muutamana pikavinkkinä kaikille:
- Upeilla kuvilla herätetään käyttäjän huomio - kuvissa hyvä olla paljon nähtävää (etäisyys, isompi kokonaisuus, ei pieniä kuvakollaaseja), tai yksityiskohtia, aitoja tilanteita, riittävä kuvan laatu, samaistuttavuus (ei studiokuvia), lämpimät sävyt. Ulkomaalaisille toimivat varsinkin "taianomaiset" kuvat. Pystykuvat toimivat tällä hetkellä parhaiten.
- Kuvakarusellit saavat myös helpommin näkyvyyttä 
- Videot: ensimmäinen sekunti tärkein, vaihtuva ja etenevä tila koko ajan, oikea koko 9:16, trendivideot lyhyitä 8-15 sek, mutta sisältövideot voivat olla pitkiä. 
- Stoorit näkyvät vain omille seuraajille ja niissä on hyvä nostaa tiedotusluontoisia asioita tai esim. taustatietoja yrityksen toiminnasta. 

Sisällöntuotanto kohdemarkkinoille

Teemme sisältöä jatkuvasti Visit Savonlinnan englanninkielisille nettisivuille ja seuraavana työlistalla ovat saksankielisen sivuston läpikäynti, sekä ruotsinkielisten sivujen tuottaminen. Tähän liittyen on myös hyvä muistaa se, että jos haluatte esim. Bokunissa olevia tuotteita saksan- tai ruotsinkielisille sivuille, niin käyttehän lisäilemässä myös nämä kielet Bokun-tuotteillenne. 

Olemme myös päivittäneet kansainvälisille asiakkaille sopivia tapahtumia englanniksi tapahtumakalenteriin ja sieltä Visit Savonlinnan ENG-nettisivuille, sekä lisää reittejä englanniksi Outdoor active sivustolle. 

Myös savonlinnatravel.fi ammattilaissivuston sisältöjen tuottaminen on käynnistymässä kesän kiireiden jälkeen uudelleen syksyn aikana. Ja selvitämme parhaillaan tietovaraston päivitystä ja sen myötä tuotetietojen tuontia suoraan ammattilaissivuston puolelle, joka säästäisi jatkossa sekä teidän, että meidän työmääräämme. 

 

Lento Fam 21.-25.9. 

Saimme erittäin hyvää palautetta matkanjärjestäjiltä syksyn famista ja useampi on jo kertonut uusista tuotteista tai tuoteidoista. Myös runsas tuotetarjonta näin syksyllä yllätti vieraat positiivisesti, joten toivotaan, että kaikki olisivat jatkossa valmiita jatkamaan myös matkojen myyntiä pidemmälle syksyyn.

Katseet kohti talvea

Talvi lähestyy nopeasti ja nyt tarvitsemme talven tuotteita, tapahtumia ja elämyksiä, joista voimme tehdä juttuja ja reittejä. Tarkoituksena on tehdä Visit Saimaa -hankkeen tuottaman Pure Saimaa julkaisun tyylinen lehtinen, johon tulemme nostamaan talven tarjonnan seudulta, mutta samalla voimme käyttää materiaalejanne matkanjärjestäjien uutiskirjeessä ja somessa. Uutuustuotteista voimme tehdää myös nostoja Visit Finlandille ja saada sitä kautta hyvää näkyvyyttä tuotteille kansaivälisissä kanavissa. 

 

Hanketiimi

Olethan yhteydessä jos kaipaat lisätietoja, vinkkejä tai apua kv-asioihin.

International Sales Manager

Tanja Lajunen

tanja@visitsavonlinna.fi

puh. 044 360 1010

 

Marketing Coordinator

Sari Ahokainen

sari@visitsavonlinna.fi

puh. 050 325 4294

 

Project

Coordinator

Laura Viitanen

laura@visitsavonlinna.fi

puh. 050 362 5708

Tämä uutiskirje on lähetetty osoitteeseen .
Mikäli et halua enää viestiä? Poistu listaltamme

Jos viesti ei näy oikein, voit lukea nettiversion täältä.